GM4C (jovent) - 11 d’abril - Entre Cordes · Bateig d’escalada per guanyar seguretat i autonomia - 2027
Data:
Del 11/04/27 fins al 11/04/27Cicle:
Sense InformacióModalitat:
Excursionisme i senderismeCoordinat per:
Sense InformacióDificultat:
Places disponibles:
12 placesDirigit a:
infants-joventut, families, jovesInscripció:
Del 03/08/26 fins al 09/04/27Preu soci/a:
75,60 €Preu no soci/a:
84,00 €🧭 Descripció de l’activitat: A les parets de La Soleia, prop de Sant Martí de Centelles, realitzarem una jornada d’iniciació a l’escalada esportiva. Aprendrem els conceptes bàsics de progressió, la col·locació del cos sobre la roca, la lectura de vies senzilles i les tècniques bàsiques d’assegurament.
També dedicarem una part important de l’activitat a entendre el funcionament del material, les comprovacions de seguretat abans de començar a escalar i la comunicació entre escalador i assegurador. L’objectiu és adquirir unes bases sòlides que permetin continuar practicant aquesta disciplina de manera segura i responsable.
📆 Calendari i ubicació: 11 d’abril de 2027 a Sant Martí de Centelles (La Soleia).
📍 Punt i hora de trobada i finalització: 9 h a Sant Martí de Centelles (estació de Renfe R3 o directament a La Soleia https://maps.app.goo.gl/UTd5bcWM1eMYyRzHA segons el transport dels participants). Finalització prevista a les 15.30 h.
🎒 Material individual a portar: roba còmoda per escalar, sabatilles esportives o de muntanya, roba d’abric (3 capes), esmorzar, dinar, aigua i motxilla. Els peus de gat son opcionals, però recomanables!
💼 Material cedit pel CEC: arnès, casc, cordes, asseguradors i mosquetons.
🍴 Àpats: esmorzar i dinar durant la ruta.
⚠️ Important: No cal tenir experiència prèvia. L’activitat està plantejada com un bateig d’escalada i totes les maniobres es realitzaran sota la supervisió del guia.
👤 Guia: Adrià Borrego.