Exploració botànica al peu de Montserrat (activitat temàtica 150è)

ACTIVITAT TEMÀTICA DEL 150è Cicle d'activitats: Seguint els passos dels botànics del CEC. Per a celebrar el 150 aniversari del CEC, sortida de treball botànic "Seguint les petjades de Joan Cadevall". No cal tenir coneixements botànics, sinó afició i curiositat per a veure indrets nous i conèixer les plantes. Tenim experts en botànica catalana que ens orienten en la feina. Activitat acompanyada per vocals oficials del CEC.

Data:

Del 03/10/26 fins al 03/10/26

Cicle:

Curs "La Fisonomia Vegetal de Catalunya"

Modalitat:

Activitat científica

Coordinat per:

Jordi Bassols; Valentí González

Dificultat:

Fàcil

Places disponibles:

14 places

Dirigit a:

adults, families, joves

Inscripció:

Del 14/09/26 fins al 01/10/26

Preu soci/a:

0,00 €

Preu no soci/a:

25,00 €

LLOC: Al peu de Montserrat (el Bages)

ITINERARI: coll de la Creu del Capellà (421 m), turó de Comellats (575 m), obaga del Colomer, coll de la Creu del Capellà

NIVELL: **/Fàcil

TEMPS: 2 h

DISTÀNCIA: 2,3 km

DESNIVELL: + 160 m / - 160 m

MAPES I INFORMACIÓ: Catalunya offline, 51 - Parc Natural de la Muntanya de Montserrat

MATERIAL NECESSARI:

  • Material genèric: Motxilla i funda impermeable, farmaciola, manta tèrmica, botes de muntanya, roba esportiva còmode i transpirable, roba i accessoris d’abric (3 capes (samarreta tèrmica, polar, softshell), guants, tubular, gorro), trencavents impermeable, gorra o barret, ulleres de sol, crema solar i cacau de llavis, frontal i piles de recanvi, menjar suficient pel dia (esmorza, dinar i menjar d'atac: fruita, barretes de cereal, fruits secs, xocolata, galetes,...), aigua abundant (mínim 1,5L), bastons, mapa de la zona, brúixola i/o GPS, xiulet de seguretat, bosses per recollir les pròpies deixalles, mòbil carregat.
    • Llibreta i bolígraf. Revista Miconia: Quadern 1.
  • Material opcional: Guies per a determinar plantes, lupa (×10), brúixola, dispositiu mòbil (tauleta o mòbil) amb les aplicacions Catalunya offline, Zamiadroid.

DESPLAÇAMENT: amb cotxes particulars (despeses a compartir)

TROBADA: Es decidirà a la reunió prèvia(Res)

REUNIÓ PRÈVIA: 1/10/2026, 19:45 h, presencial a la seu del CEC i telemàtica,

NOTA:

  • Al fer la inscripció s'accepten els riscos inherents a l'activitat al medi natural.